اوگرها و مارپیچ ها

اوگرها جهت انتقال مواد به صورت افقی، عمودی و شیب دار مورد استفاده قرار می‌گیرند

سیستم انتقال مواد حلزونی و یا همان اسکرو کانوایرها یکی از سیستم‌ های انتقال مواد فله می‌باشد که کاربرد بسیار وسیعی در صنایع مختلف از جمله انتقال غلات و … دارد. استفاده از این سیستم‌ ها جهت انتقال مواد فله در طول‌های کم به دلیل امکان ایجاد چندین ورودی و خروجی بسیار مناسب بوده ولی برای مسافت‌ های زیاد،کانوایر زنجیری توصیه می شود.

طراحی و بهینه‌ سازی یکی از مهمترین نکات ساخت و به کارگیری این نوع از سیستم‌های انتقال مواد طراحی درست، اصولی و منطبق بر شرایط کاریست. عوامل مختلفی از جمله نوع مواد مورد حمل، دبی مواد و مسافت و ارتفاع انتقال در طراحی اسکرو کانوایرها، از جمله پارامترهای مؤثر هستند که تعیین‌کننده گام مارپیچ، سرعت چرخش، ابعاد و جنس متریال مارپیچ می‌ باشند. امروزه با وجود نرم افزارهای متعدد و تخصصی طراحی بهینه و کارآمد مارپیچ ها ساده تر شده است هرچند همچنان این فرایند نیاز به علم و تجربه خاصی دارد.

در شرکت تجهیزآوران با توجه به نیاز مشتری اوگرها در ظرفیت های 10 الی 200 تن در ساعت قابل تولید می‌باشند. جنس ورق کربن استیل می‌باشد و بنا بر سفارش مشتری قابلیت تولید اوگرهای گالوانیزه وجود دارد پیش بینی‌های لازم جهت تعمیرات احتمالی در صورت خرابی مارپیچ در زمان پر بودن سیلو انجام گرفته است. مارپیچ ها به صورت کشویی از زیر سیلو به بیرون کشیده می‌شوند. مارپیچ یو شکل و اسکرو لوله ای از انواع مارپیچ‌ ها هستند.

سوالی دارید؟
با ما تماس بگیرید

02144736257

×